The Numbers Are In

These are our numbers for January 2014:

January 2014
Mortgage: 31.22% (0.14% increase, interest on the savings part of the mortgage was paid out, we can’t make extra mortgage payments due to stupid tax rules)
Emergency fund: 304.5% (we started throwing more into index investment funds)
Stash: 9.15% 
Income to spending ratio this month: 78% (as expected, not very impressive and it should be worse. The hubby still needs to pay back the wintersport holiday, but his friend hasn’t sent a bill yet. Also, our January mortgage payment was already deducted in December. Both of us also paid our annual health insurance in full. February will even things out)
Income to spending ratio this year: 78% (not a realistic number yet…)

Hello, Frugal February!

Love,
Mrs EconoWiser

2 thoughts on “The Numbers Are In

  1. valhalla

    Wel lekker, je zorgverzekering al betaald hebben. Hebben wij ook, ik haat AF AF AF op mijn bankafschriftjes 😉 Maar met die hypotheek, die rente schrijven ze toch ook altijd af op de laatste dag van de maand en het bedrag dat je inlegt op je bankspaarrekening de eerste van de maand?

    Bedankt voor je uitleg van je berekening trouwens. Tenzij de huizenmarkt echt helemaal in mekaar flikkert hebben we over twee jaar ook te veel geld over. Wat mij als consuminderblogger helemaal compleet ongeloofwaardig maakt, haha. Krijgen een mooi bedrag van mijn ouders.

    Een zuinige maand bevalt me tot heden erg goed. Ik denk dat ik dat de komende maanden maar eens vol ga houwen.

    Reply
    1. econowiser Post author

      Ja, dat voelt inderdaad goed! Ik vind mijn hypotheekverstrekker raar. Ze halen het er aan het begin van de maand af, maar dan weer op de tweede, dan weer de derde, dan weer de vierde. Soms krijg ik daar angstzweet van…komt die betaling wel goed? Ja, joh, er staat genoeg op de rekening…maar dan nog. Ze halen dus de hele mieterse bende er in 1 bedrag af, rente en bankspaar. En dan is dat natuurlijk nog niet meteen verwerkt op mijn online overzicht. Nee joh! Dat zou te makkelijk zijn. Daar doen ze zo’n 3 weken over. Ding loopt dus altijd achter. Grom!

      Hoera voor bedragen van ouders! Hier konden we het helaas niet kwijt aan de hypo, maar gaan we ermee beleggen…maar dat wist je al. Ik merk dat ik vaak in herhaling val, zwangerschapskwaaltje?!

      Ja, zuinige maanden zijn fijn, hier lukt het even wat minder. Trouwens bij de Ikea geslaagd voor een pannenset van een tientje. Bleek dat de pannen die ik nu had en waar ik 10 jaar meegedaan heb ook die goedkope set te zijn. Nou, kookt prima, dus geen bult aan gevallen, hihi!

      Reply

Leave a Reply

