€4 less…

I got a letter from the personnel department stating they would withdraw my commuting compensation costs for the time being. Until I delivered the baby and will join the work force again.

As I go to work by bike and live rather close to work my compensation is €4 a month.

Oh dear, will we be able to make it through the next couple of months? 😉

Speaking of cycling, I bought a bike last year through this special company deal. This came down to a 50% discount via taxes. Today’s newsletter stated the deal is no longer on offer as of today. It’s great to have a crystal ball and be able to act on these things in advance. (Nah, I’m not clairvoyant…however, our government needs to cut their budget so it’s kind of obvious that these perks will eventually be withdrawn.)

Love,

Mrs EconoWiser

P.s. cycling to work saves you a ton of money and will allow you to retire much earlier!

2 thoughts on “€4 less…

  1. valhalla

    Jee, hoe overleef je dat? 😉 Zeg ik was eens benieuwd, hoe reken je al die dingen uit met je stash enzo? In het huidige tempo heb ik over 4 jaar mijn aflossingsvrije hypotheek afgelost, volgens mijn berekeningen over 5,8 jaar. Dan resteert er nog 157.000 spaarhypotheek. Pfuu!

    Manlief heeft een auto van werk, buiten de bijtelling. Ik heb niet ‘t idee ergens nog op te kunnen besparen. Hier in het durrep doe ik alles op de fiets, maar in de middle of nergens….. het is 9 km naar een dorp met een lidl, en dan ook nog over een enorme brug. Dan maar heel veel in bulk kopen…

    Vind het echt rot voor de manlief, dat ie moet gaan werken enzo, haha.

    Reply
    1. econowiser Post author

      Voor het emergency fund hebben wij een minimum in ons hoofd. Ik deel al het geld dat we hebben (exclusief aandelen, want dat is niet direct opneembaar en ook het banksparen zit er niet bij) door dat bedrag en dan komt daar een percentage uit.
      Voor de stash doe ik de aandelen er wel bij. We hebben een bedrag in ons hoofd waarop we onszelf financieel onafhankelijk verklaren. Ik deel de som dus door dat bedrag en dat percentage is ook al heel gezellig, bijna 10% nu.
      Voor de hypotheek bekijk ik wat er afgelost is en hoeveel er op de bankspaar staat. Dat deel ik dan door de originele hypotheeksom en dan weet ik op hoeveel procent van aflossen we zitten.

      Bedoelde je zoiets?

      Ik zou zo ook niet weten waar je nog op kunt besparen idd. You uberbespaarder you!

      Reply

Leave a Reply

