Grandma’s Shopping Spree

Yesterday we went to a baby store for the first time. I’m just not the type to “go shopping” when I found out I was pregnant. All the gear and especially the prices made me a bit dizzy. Apparently, most first time parents spend thousands on baby stuff.

Anyway, my mother (who now calls herself grandma-to-be :-)) wanted to buy her first grandchild a big present. Actually, we already agreed on her buying us a baby stool for the kid. We found out that a Tripp Trapp stool is the most durable thing one can have. It’s also very difficult to get them second-hand because one can use them for the first decade of a child’s life. Friends have had theirs for over ten years and are still using them. So we went to the store, grandma bought a white version including new-born carrier, a toddler harnas and cute lining.

White chair + new-born seat + beige textile

TrippTrapp_New_Born

Baby seat

Tripp_Trapp_Baby_Set

Cushions (our chair is white)

Tripp_Trapp_Cushion

 

Pictures taken from Stokke.com

It’s a big present indeed, isn’t it?! We’re very happy with this gift. It was also a bonus that the chair was on sale at this specific baby store. Moreover, my mother’s best friend works at this store and through her she got an extra 15% discount. The whole package cost granny (and gramps…he’s not the type of person to go shopping at baby stores) €320. I would have really offended them if I didn’t take the gift or go shopping this big present for their first grandchild.

What would you have done?

Love,

Mrs EconoWiser

8 thoughts on “Grandma’s Shopping Spree

  1. Daantje

    Als je ouders in de financiele situatie verkeren dat ze zulke cadeaus voor hun eerste kleinkind kunnen kopen, dan zou ik het met een dankbaar hart aannemen 🙂 Mijn ouders zitten momenteel niet in die situatie, maar hebben desondanks ook ontzettend veel cadeautjes voor hun eerste kleinkind gekocht… Allemaal kleine dingetjes in de loop van de zwangerschap en 1 groter cadeau, namelijk een badsetje compleet met dingen als kammetje, thermometer enz. 🙂

    Van mijn schoonmoeder kregen we ook een kinderstoel. Mijn eerste reactie was ook: trip trapp, want daar had ik inderdaad veel mensen over gehoord… Maar ik vond hem er niet comfortabel uitzien. Uiteindelijk hebben we dus gekozen voor een kubus-kinderstoel. Oerdegelijk; ik had er zelf ook eentje toen ik baby was en die is inderdaad ook erg lang meegegaan, omdat je er later een stoeltje + tafeltje van kunt maken 🙂

    Reply
    1. econowiser Post author

      Ik kan niet in hun portemonnee kijken…maar ik weet wel dat ze helemaal in de wolken zijn over hun eerste kleinkind en willen dat graag uiten door gul te zijn met kado’s. Het belangrijkste vind ik dat ze dichtbij wonen en dadelijk echt gaan delen in het zien opgroeien van het kind. Dat is denk ik het grootste kado!

      Reply
  2. rebekkastarfish

    My family had two of these chairs because my sister and I were born only three years apart and our old high chairs were only suitable for very young babies, not for toddlers. I used mine as a desk chair when I was in elementary school until both our chairs were needed for the other two kids. Very durable and versatile. Two of them together made a great “air plane” for playing when put sideways on the floor! You’ll get many years and lots of fun out of this chair, so yes, your mother is awesome for getting it for you 🙂 Plus, this kind of chair doesn’t fall over easily so it’s great when a kid starts to squirm and climb.

    Reply
    1. econowiser Post author

      Wauw, dat is inderdaad een goede investering dan! De baby inzet kunnen we ook voor het tweede kind gebruiken, want die krijgt dan ook zo’n stoel van oma.

      Reply
  3. Tilia

    Lijkt me best fijn, dat baby-ding. Ligt aan de baby, maar de meisjes hier vonden het vanaf heel klein altijd fijn om aan tafel te ‘liggen’ in de wipstoel, dit is net zoiets maar dan echt geschikt voor hele kleintjes. Zijn ze er toch bij, beetje rondkijken… leuk is dat.

    Vind het mooie stoelen. Je loopt het risico dat ze op een x leeftijd niet meer op zo’n kinderstoel willen zitten, hier wilden ze ook opeens niet meer op de hippe barkrukken zitten, maar op een echte stoel.

    Toen ze baby waren, hadden we die Antilop stoelen. Die overbekende Ikea-dingen. Okee, ik heb er 35973 keer mijn poten over gebroken, maar ze zijn wel ideaal als ze zelf gaan eten.

    Och ja, leuk toch, opa’s en oma’s die hun kleinkinderen verwennen. Ik hoor steeds van oma’s dat oma zijn het aller- allermooiste is wat er is dus ja… 😉

    Reply
    1. econowiser Post author

      Ja, het feit dat het kind dat inderdaad gezellig mee aan tafel zit en het eetritueel al mee krijgt leek ons ook leuk. Eerst wilden we zo’n fancy Bloom, maar daar waren hele slechte reviews over. Ook de vriendin van mijn moeder raadde ons het af, de babywinkel verkocht ze niet eens meer omdat die stoelen snel kapot gingen. Dit gaat lekker lang mee.

      Haha, die Antilop…ja daar ben ik met een vriendenweekendje ook duizend keer overheen geflikkerd! Zooo bedrieglijk voor het oog die uitstekende poten! Maar die komt wel bij mijn ouders te staan en bij de gastouder. En ik denk dat we hem ook aanschaffen om zelf overal naar toe te sleuren. De meeste vrienden doen dat ook, want die poten zijn wel weer lekker makkelijk te demonteren.

      Ja, die kleinkinderen schijnen het kersje op de taart van het leven te zijn. Echt, ze zijn niet meer te houden die mensen! Erg aandoenlijk!

      Reply

Leave a Reply

