Baby Update

The little one is growing rapidly and I’m still extremely tired. Funny fact: my belly is growing very fast (it’s rather obvious that I’m pregnant) but I’m not gaining any weight. I even think I lost inches around my upper legs and upper arms. Is this baby eating away my fat?! I hope so! 😉 I’m certainly not bingeing, I eat healthy food and I just don’t have that much of an appetite.

My husband came home the other day with three bags full of baby and toddler clothes. A friend gave this to him. I sorted everything out. They’re mostly girl’s clothes and they look awesome. We don’t know the gender of our baby yet. We’ll visit the midwife this Friday, maybe she can detect the baby’s gender on the ultrasound. We’ll know for sure on the 8th of November. Then we’ll have our 20-week ultrasound (at which point I’ll be almost 21 weeks). I’m so excited!

Furthermore, I bought two baby carry things. One mini monkey which looks like this one. We intend to use it when the baby is still very small. It was €5 second-hand.

And a Kipling version (reminded me of that guy in The Hangover, haha!) for €7 second-hand. It sort of looks like this:

Both were hardly ever used and look great.

I’ve become enthusiastic about carrying the baby ever since reading Valhalla’s blog. I hadn’t thought about that before and just assumed putting the kid in a stroller in order to tag it along. This does seem more natural, intimate and an opportunity to bond much better.

I’m also reading a lot about breast-feeding. I hope to breast feed for at least six months.

Love,

Mrs EconoWiser

6 thoughts on “Baby Update

  1. Daantje

    Fijn dat het allemaal zo goed gaat 😀

    Ik wil de baby ook zoveel mogelijk dragen ipv in de kinderwagen. Bovendien ook heel fijn aan het dragen in een draagdoek: dan kunnen mensen hem niet zomaar aanraken of oppakken zonder langs Momzilla (ik dus!) te moeten 😉

    Reply
  2. valhallasblog

    Oh… die minimonkey he…. dat is echt niet zo’n geweldig ding. Je baby ligt hierin met zijn kinnetje heel erg op zijn borst en ga maar na bij jezelf, dat ademt niet lekker! Echt, gevaarlijk. En je voelt ook je baby niet tegen je aan, het is net een draagtas… Er zijn een boel slechte dragers, net als de babybjorn of die op dat plaatje, daarin hangt de baby echt op zijn kruis met de beentjes naar beneden, dat is een erg slechte houding voor een baby.

    Als je wil kan je mijn storchenwiege baby carrier lenen? Das een heule goeie, daarin zitten ze met je buik tegen jouw buik, met het ruggetje een beetje bol, de knietjes ter hoogte van de heupjes…. ergonomisch helemaal goed zeg maar…. Je kan m gebruiken vanaf de geboorte, tot drie jaar.

    Sorry, wil niet betweterig overkomen en vind het super dat je je baby gaat dragen, maar het draagplezier wordt voor allebei zo veel groter met een ergonomische drager of geweven draagdoek in plaats van met zo’n drager! Op het forum van dragen-en-voeden.nl vind je hierover ook heel veel informatie.

    Reply
    1. econowiser Post author

      Oh, haaaaiiiiiii! Heel erg bedankt voor je feedback! Ik met m’n suffe hoofd gewoon van die dingen bestellen, want dragen is dragen…eh niet? Natuurlijk wil ik een heule goeie baby carrier van je lenen! Heb jij ‘m zelf niet nodig, dan? Ik kan natuurlijk ook op zoek gaan naar een tweedehandse.

      Reply
    2. econowiser Post author

      Ff gegoogled, ik snap nu wat je bedoeld. Die dingen zien er mega comfy uit voor het kind maar ook voor de ouder. Tweedehands gaan ze voor zestig euries op MP. Ik ga mijn twee nieuwe aanschaffen alvast maar weer verkopen, haha!

      Reply
  3. valhallasblog

    Op het forum dat ik noemde is ook een verkoop-deel. Je dragers zal je er niet kwijtraken 😉 maar misschien kan je wel een goeie ergonomische drager scoren? Sophiaatje vervoer ik nu in buggy of op de fiets en verwacht dat ze binnenkort zelf wel loopt, Ik kocht de mijne (n bruine) toen voor 72 euro bij slingomama. Overigens is een draagdoek ook heel prettig dragen, op youtube bergen filmpjes hoe te knopen. Mocht je die van mij willen lenen geef je maar even een gil!

    Reply

Leave a Reply

