Train Tickets And…

We received an envelope in the mail from the Dutch railway operators with tickets for July and August. Every Dutch household got that offer in the mail. One for each month. With those tickets one person gets to travel for free with the other person who purchased a ticket. Since we intend to go to Amsterdam and other cities quite a lot this summer this is rather interesting for us. However, one ticket will not suffice. Therefore I asked my Facebook friends whether if I could have theirs if they weren’t planning on using the offer. I received many vouchers which will save us a lot of money this summer! Yay!

Oh, and I just had a positive pregnancy test. I don’t understand how this was supposed to happen since I have stubborn ovaries. I am still in a state of shock and can’t really believe it. I’ll take another test later this evening and another one tomorrow just to  double check.

This would be great news without medical intervention!

Fingers crossed!!!

Love,

Mrs EconoWiser

Update: the second test was positive as well 🙂

16 thoughts on “Train Tickets And…

  1. Valhalla

    AAHH Gefeliciteerd! Spannend, hoe lang ben je zwanger? Gaaf joh 😀 Wat een heerlijk nieuws! En dan ben je in april uitgerekend ofzo? Nou, hopelijk houdt het wurm zich goed vast en blijft je een heel medisch circus lekker bespaard. Echt geweldig! En lol, bij de eerste twee heb ik ook meerdere keren getest omdat het zo onwerkelijk is om te beseffen dat er gewoon een kindje in je buik groeit ❤

    Reply
    1. econowiser Post author

      Bedankt!!! Ik snap d’r allemaal geen reet van want op dag 19 was ‘t eidinges pas 16mm, dus die is op dag 20-21-22 gesprongen ofzo. Normaal heb je dan weer te snel je menstruatie zodat ‘t nooit blijft hangen. Misschien dus een iets langere cyclus waardoor ‘t wel een nestje heeft kunnen vinden. Dan zou ik nu dus iets van 5 weken zijn en richting april gaan werpen. Heel apart allemaal!

      Reply
  2. Valhalla

    Nog een keer…. mijn toetsenbord heeft kuren. Maar goed, ik wilde typen dat de wonderen de wereld niet uit zijn. Mijn buurvrouw die met haar man na chemo 0,00001% kans had om zwanger te worden, ligt nu te bevallen van hun baby. Geweldig toch? En voorzichtig met babywerpen hoor!

    Reply
  3. daantje

    AAAAAAAAHHHH! Wat super voor jullie! 😀

    Als je twijfelt hoe lang je zwanger bent, zou je nog zo’n clear blue test met tijdsindicatie kunnen kopen, die laat dan precies zien hoe lang geleden de bevruchting was (nouja, precies…. Hij geeft aan of het minder dan 1 week, tussen 1 of 2 en 2 en 3 zit…)

    Hoe dan ook: van harte gefeliciteerd en geniet ervan! 🙂

    Reply
    1. econowiser Post author

      Bedankt! Dat zou ik inderdaad ook kunnen doen. Helaas heeft de afdeling voortplantingsgeneeskunde zomerstop tot 29 juli. Ik hoop daar dan zo snel mogelijk terecht te kunnen voor een echo voor meer duidelijkheid.

      Reply
      1. daantje

        Da’s echt jammer! Kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt en dat je nu nog niet durft toe te geven aan alle emoties die door je heengaan… Wat wel weer fijn is: als je inderdaad zwanger bent en je krijgt pas over 2 a 3 weken een echo, dan zou je ook al een kloppend hartje kunnen zien met die termijn… 🙂

        Ik ga voor je duimen!

  4. spaarolifantje

    Dat zou mooi zijn inderdaad. Toch nog effe rustig aan met de emoties zou ik zeggen; een positieve test is nog geen baby… Zelfs twee positieve testen garanderen dat niet. Maar het biedt wel hoop. Duim duim duim.

    Reply
    1. econowiser Post author

      Idd, ben ook erg rustig en rationeel. We hebben geen gat in de lucht gesprongen en er zijn ook nog geen tranen geweest. Ik wil denk ik eerst iets zien op een echo voor ik ‘t geloof!

      Reply
  5. Valhalla

    Kan je niet naar een verloskundigenpraktijk bellen om het te laten checken? Is normaal wel zo. Alleen kunnen ze het vlgs mij zo vroeg (5 weken) nog niet met een gewone echo zien, maar wel met een inwendige. Das niet zo inwendig als het klinkt, kwam ik met de derde achter. Het leek me heel erg maar het viel heel erg mee. Wel bijzonder, een kindje van een paar millimeter zien, maar wel met een knipperend hartje ❤

    Ik wist toen niet hoe lang ik zwanger was, vandaar het gedoe met echo's. Overigens gingen de testen enzo hier ook niet met enorme vreugde of dansjes of weet ik het. Maar meer met verwondering, en ongeloof. En nog een test. Ik geloofde bij de eerste pas dat ik zwanger was geweest toen ik haar in mijn armen had.

    Reply
    1. econowiser Post author

      Ik heb net naar gynaecologie gebeld. Maar omdat ik bij voortplantingsgeneeskunde zit konden ze weinig voor me doen. Volgende week woensdag en donderdag is het secretariaat van voortplantingsgeneeskunde open, dus dan bel ik daar naar toe. Ik wil in de week erna een echo regelen. Dan heeft manlief ook vakantie en da’s dan wel zo gezellig. Da’s dan ook week 8 volgens de tellert, dus ook een goed moment om dat te doen.
      Vanochtend weer een testje gedaan en weer positief, ik spoor niet!

      Reply

Leave a Reply

